Communicatiehuis de Liemers

Communicatie

Hoe word ik een vuurtoren

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Informatie:

  • Data: In overleg
  • Tijd: 09:00 - 17:00 uur
  • Prijs: € 325,- exclusief BTW
  • Locatie: Communicatiehuis de Liemers - Visserlaan 9 Duiven
  • Trainer: Martine Wijnen

Hoe zorg je er voor dat je opvalt? Dat je een vuurtoren wordt voor je doelgroepen en tussen je concurrenten? Het antwoord is eigenlijk een open deur. Namelijk door te weten wie die doelgroepen zijn, hoe je ze moet aanspreken en wat jou speciaal maakt ten opzichte van die concurrenten. Pas als je dat weet, kun je de juiste middelen als brochures, websites of beursstanden laten ontwikkelen.

Tijdens deze trainingen leer je op een gestructureerde manier antwoord te krijgen op bepaalde marketingvraagstukken en de juiste communicatiemiddelen in te zetten.

Inhoud van de training

  • Externe analyse: Wat doet de markt en de concurrentie.
  • Interne analyse: Wat is mijn marketingstrategie. (Product, Prijs, Plaats, Promotie)
  • SWOT analyse: Waar liggen mijn kansen, bedreigingen, sterktes en zwaktes.
  • Doelgroepbeschrijving: Wie is mijn doelgroep en waar is die gevoelig voor.
  • Positionering: Waarin ben ik beter dan de concurrent.
  • Communicatiemiddelen: Welke middelen zijn effectief in welke situatie.

Werkwijze

Aan de hand van een stappenplan worden de diverse onderdelen behandeld. De theorie wordt kort uitgelegd, waarna je korte opdrachten uitvoetn om de theorie in hun eigen praktijk toe te passen. Door de uitwerkingen met elkaar te delen, leer je de theorie in verschillende situaties in te vullen. Je ontvangt ook een Word-sjabloon met alle onderdelen van een communicatieplan om na de training in te vullen voor de eigen onderneming.

 

Deze training is goedgekeurd door IkStartSmart. Dit houdt in dat starters die een IkStartSmart-traject volgen deze training mogen betalen uit het trainingsbudget.


 

Inschrijven training "Hoe word ik een vuurtoren"
  1. Datum*
    Geef aan voor welke datum je wilt inschrijven
  2. Bedrijfsnaam*
    Wat is de naam van je bedrijf of organisatie?
  3. Naam*
    Hoe mogen we je noemen?
  4. E-mail*
    Op welk e-mailadres kunnen we je bereiken?
  5. Telefoon
    Invalid Input
  6. Opmerking
    Invalid Input